tlologo
urlike
tlomenu
tllo

Powstawały prace o prostych podziałach, często całkiem gładkie, obiekty-rzeźby, zestawy modułowe czasami budzące architektoniczne skojarzenia.
Minimal art wykluczał wszelką iluzję, metaforę i symbolikę. W dziełach starano się wyeliminować ślad autorski tworząc prace o anonimowej atmosferze. Minimal art jest formalistyczny, precyzyjny w wykonaniu, maksymalnie prosty. Poprzez te cechy artyści dążyli do realizacji postulatu powszechnego języka sztuki z przełamaniem jednostkowej ekspresji dzieła. Celowo rezygnowali z cech, które pozwalają odróżnić rzeźbę od przedmiotu przemysłowego. Minimal art wymaga od odbiorcy uwagi, pobudza do dociekliwości, ale bez szukania znaczenia dzieł. Obiekty Minimal art są bowiem przeciwieństwem reprezentacji czegokolwiek, są wyłącznie zwrócone ku sobie.
Interpretacje tych dzieł nasuwają skojarzenia dotyczące: spokoju, kontemplacji, medytacji, bezruchu, ciszy. Dzieła te mają w sobie też rodzaj sterylności, gdzie każde zakłócenie może przeszkadzać, charakteryzują się precyzją wykonania.

Do głównych przedstawicieli amerykańskiego Minimal art należą: Carl Andre, Donald Judd, Sol Le Witt, Robert Morris, Dan Flavin, Ronald Bladen, Robert Smithson.
Nurt Minimal art wpłynął także na artystów europejskich, w tym polskich. Bliscy założeń minimalizmu byli między innymi tacy artyści jak Ryszard Winiarski i Roman Opałka.


Carl Andre amerykański artysta urodzony 1935 w Quincy, Massachusetts. Po studiach sztuki w Stanach Zjednoczonych i w Europie pracował w wielu miejscach, między innymi w  Nowym Jorki i Pennsylwani.

Prace Carla Andre charakteryzują się wykorzystaniem prostych, naturalnych dostępnych w handlu materiałów, takich jak cegły, blachy lub bloczki betonowe. Materiały te układał lub ustawiał obok siebie w prostych wzorach. Jedna z jego pierwszych charakterystycznch prac to Cedar Piece, który składa się z kawałków drewna ułożonych jeden na drugim, w kształt wysokiej kolumny.