tlologo
urlike
tlomenu
tllo

Hunderwasser wyrażał antypatie do prostych linii odpowiedzialnych za surowość i szorstkość architektury. Rewolucyjność jego  pomysłów polegała między innymi na umieszczaniu krzewów na balkonach, drzew rosnących na tarasach i we wnękach ścian. Realizacja ogrodów i przestrzeni gdzie mogą się paść zwierzęta na dachach budynków, oazy drzew tworzącej kawałek lasu w sercu miasta.
Wyobrażał sobie powrót poprzez architekturę do naszych korzeni jako istot żyjących w harmonii z otoczeniem, z florą i fauną w lesie. Hundertwasser uważał, że nasze budynki powinny korespondować z otoczeniem, a nasza przestrzeń życiowa powinna być podobna do środowiska, w którym się rozwijaliśmy.

W latach 1993-1997 Hundertwasserowi  powierzono zaprojektowanie kompleksu termalnego z gorącymi źródłami w Blumau, w Styrii, Thermendorf Blumau – Bad Blumau. To największy projekt Hundertwassera Powiązał kompleks budynków z naturą, zyskując przy tym warunki sprzyjające wyciszeniu,  odnalezieniu harmonii i wewnętrznej równowagi. Zastosował różnorodne formy architektoniczne, takie jak dom w kształcie oka, dom z dziedzińcem z drzewami.

Hunderwasserhaus  czyli Domu Hundertwassera, kompleks 50 pokoi w Wiedniu, który oddano do użytku w 1985 roku w Wiedniu to jedna z najbardziej popularnych turystycznych atrakcji. Jest to dom bez prostych linii i powierzchni, całkowicie asymetryczny, z krętymi korytarzami, zaokrąglonymi narożnikami, z roślinami i drzewami. 
W kolejnych latach Hundertwasser pracował nad wieloma projektami architektonicznymi w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, jak również w Kalifornii, Japonii i Nowej Zelandii.


Minimalizm, sztuka minimalna (ang. minimalism albo minimal art) narodził się w pierwszej połowie lat sześćdziesiątych XX wieku roku w Stanach Zjednoczonych i był swoistą reakcją na ekspresjonizm abstrakcyjny.
Przedstawiciele tego nurtu wyznawali poglądy bliskie reprezentantom Grupy Zero, którzy uważali, że sztuka nie powinna wyodrębniać się z życia jako twór odświętny, wyjątkowy, że jej obiekty nie powinny budzić zaangażowania emocjonalnego.
Twórcy minimalizmu dążyli do ograniczenia w dziele środków plastycznych. Operowano uproszczoną bryłą, podstawowymi kształtami, gładkimi powierzchniami oraz dużymi wielkościami (tak powstawały często monumentalne obiekty).
Minimal art: