tlologo
urlike
tlomenu
tllo

Long wyróżniał się wśród artystów pracujących w krajobrazie subtelnością swojej interwencji w środowisko, co było zarówno jego etyczną jak i estetyczną zasadą. Podczas gdy jego odpowiednicy prowadzili prace z obszernymi terenami i umieścili tony kamieni skalnych w krajobrazie - Long zakłócał naturę czymś tak nie agresywnym jak spacer przez pole ścinając głowy stokrotkom. Jego dzieło jest ulotne, pozostają czasem  jedynie na mapach i diagramach, które stworzył podczas swoich podróży, albo w materiałach które zebrał a następnie umieścił w galerii. Przez swoje dzieło, Long wyraża opinię dotyczącą naszej percepcji krajobrazu, który jest nieustannie kształtowany przez człowieka.
    
To jak Long w latach siedemdziesiątych XX wieku symbolicznie zakwestionował, co mogło być uznawane za rzeźbę oraz jak wyniósł się  z pracowni i galerii a otworzył się na czas i otwartą przestrzeń pokazuje seria prac  A Line Made by Walking. Prace zrealizowane na Subsaharyjskiej pustyni, między innymi Dusty Boots Line to  prosta formalność, zwykłe chodzenie po piasku. Ślad tego „wychodzenia” to najczęściej jedna fotografia.

Inne prace,  na przykład fotografia z 1979 roku A Line in Japan Mount Fuji pokazuje prostą, geometryczną rzeźbę której tworzywem są skały znalezione przez Longa podczas wchodzenia na Japońską Górę. To wszystko co pozostało z tej wspinaczki i co działa jako pomost pomiędzy artystą a publicznością.

Richard Long traktuje naturę w sposób niezwykle uduchowiony, czemu daje wyraz w takich dziełach, jak Pierścień Merrivale (1994). Kręgi ułożone z kamieni i innych materiałów tworzą tu osobliwe konfiguracje o niejasnej symbolice.

Prace Longa demonstrują silny konceptualny wydźwięk, w trosce o materialność świata natury i nowoczesnej przestrzeni miejskiej. Przeniesione do przestrzeni galerii są wynikiem zaangażowania w powietrze i materialność. W tych pracach skupia on uwagę między światem naturalnym i architekturą w której są umieszczone.

Duża część jego prac polega  na chodzeniu. Te „spacery” często trwają wiele dni i prowadzą go do odległych  części ziemi nieskażonych ludzką obecnością.
Inne jego prace to krótkie wiersze, mapy i czarno-białe zdjęcia są  wizualnym rejestrem wypraw.