Dla niego te kopulaste struktury są idealną formę. Dom igloo jest silny i może być łatwo zbudowany z materiałów znalezionych w przyrodzie, takich jak lód, błoto, drewno lub kamień.
Igloo pokazuje powiązanie pomiędzy wnętrzem a zewnętrzem. Strukturę iglo znajdziemy wszędzie wokół nas, w kształcie samochodów, campingu, domach, kościołach i innych budynkach.
Twórczość Penone cechuje nostalgiczne dążenie do zintegrowania dzieła z pierwotna naturą. Przykładem może być Mój wzrost, zasięg moich ramion, moja grubość to sadzawka (1968), wykopany w głębi lasu mały staw o wymiarach jego ciała.
W innym przypadku, centralnym elementem w pracy Penone jest drzewo, żywy organizm, w wyglądzie, tak bardzo przypominające ludzką postać. W pracy AlpiMarittimewykonanej w lesie w pobliżu jego domu Penone interweniował w rozwoju procesów drzewa, którego forma zachowała pamięć o jego czasie.
W I HaveThreeTrees pozostawia dwadzieścia dwa ślady dłoni (liczba jego lat) na pniu drzewa i łącząc je drutem (drzewo pamięta kontakt).Później wielokrotnie w pracach Penone będą widoczne odciski rąk, stóp i twarzy.
Będą to ślady i odciski uzyskane przy użyciu różnych procedur. Odcisk całego naskórka własnego ciała, ślady paznokci
wszystkie oparte są na idei kontakt.
Znakiem rozpoznawczym Arte Povera i twórczości Giuseppe Penone była ogromna instalacja Lymph Sculptures w nowym Pawilonie Włoskim w Arsenale na Biennale w Wenecji w 2007 roku. Na tej wystawie można było podziwiać kilka zrealizowanych w ostatnim okresie obiektów Penone.